Statut

 

STATUT

FEDERACJI ORGANIZACJI SOCJALNYCH

WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO FOSa

 

ROZDZIAŁ I

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

  • 1

 

Federacja Organizacji Socjalnych Województwa Warmińsko-Mazurskiego „FOSa” (zwana dalej Federacją) stanowi dobrowolny związek stowarzyszeń i innych osób prawnych działających w zakresie pomocy społecznej i ochrony zdrowia. Federacja działa na podstawie przepisów Ustawy - prawo o stowarzyszeniach oraz w oparciu o Ustawę o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 

  • 2

 

Federacja może przyjmować i wchodzić w struktury krajowe i międzynarodowe na zasadach określonych przez odpowiednie umowy.

 

  • 3

 

  1. Federacja Organizacji Socjalnych Województwa Warmińsko - Mazurskiego FOSa działa na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej i poza jej granicami.
  2.  Siedzibą władz Federacji jest miasto Olsztyn.

 

  • 4

 

Federacja posiada osobowość prawną, używa pieczęci, symbolu, odznaki.

 

ROZDZIAŁ II

 

CELE I DZIAŁANIA FEDERACJI

  • 5

Federacja działa w celu:

  • pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób;
  • wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
  • udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa;
  • działalności na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym;
  • działalności charytatywnej;
  • podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;
  • działalności na rzecz integracji cudzoziemców;
  • ochrony i promocji zdrowia, w tym działalności leczniczej w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej
  • działalności na rzecz osób niepełnosprawnych;
  • promocji zatrudnienia i aktywizacji zawodowej osób pozostających bez pracy i zagrożonych zwolnieniem z pracy;
  • działalności na rzecz równych praw kobiet i mężczyzn;
  • działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym;
  • działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych;
  • nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania;
  • działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży;
  • kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;
  • wspierania i upowszechniania kultury fizycznej;
  • ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego;
  • turystyki i krajoznawstwa;
  • upowszechniania i ochrony wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich, a także działań wspomagających rozwój demokracji;
  • udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego;
  • pomocy ofiarom katastrof, klęsk żywiołowych, konfliktów zbrojnych i wojen w kraju i za granicą;
  • działalności na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami;
  • promocji i organizacji wolontariatu;
  • pomocy Polonii i Polakom za granicą;
  • przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym;
  • rewitalizacji;
  • działalności na rzecz organizacji pozarządowych, podmiotów ekonomii społecznej i przedsiębiorstw społecznych.

 

  • 6

Powyższe cele federacja realizuje poprzez:

1)         reprezentowanie organizacji pozarządowych, zwłaszcza organizacji członkowskich oraz grup nieformalnych wobec sektora publicznego i innych środowisk;

2)         udział w procesach legislacyjnych dotyczących ważnych kwestii społecznych, w tym współtworzenie,realizację i monitorowanie polityk publicznych,

3)         animowanie i wspieranie sieci, forów oraz porozumień sektorowych i międzysektorowych;

4)         doradztwo i wymianę doświadczeń pomiędzy organizacjami członkowskimi oraz merytoryczne i organizacyjne wspieranie ich działalności,

5)         prowadzenie badań, diagnoz, analiz i ewaluacji, w tym prowadzenie think-tanka obywatelskiego w zakresie realizacji celów Federacji;

6)         realizację usług społecznych, w tym prowadzenie placówek socjalnych;

7)         prowadzenie programów aktywizacji społeczno-zawodowej;

8)         tworzenie i wdrażanie programów aktywności lokalnej;

9)         prowadzenie działań edukacyjnych, warsztatów, szkoleń kursów;

10)       prowadzenie poradnictwa, doradztwa i konsultacji;

11)       promocję i organizację wolontariatu;

12)       organizację konferencji, imprez, wydarzeń kulturalnych i naukowych;

13)       tworzenie i finansowanie stypendiów;

14)       prowadzenie programów regrantingowych i dotacyjnych;

15)       współpracę z władzami samorządowymi, rządowymi, organizacjami pozarządowymi i sektorem przedsiębiorstw w zakresie wymienionym w celach działania Federacji;

16)       współpracę z placówkami oświatowymi, edukacyjnymi, kulturalnymi i organizacjami społecznymi, w kraju i za granicą;

17)       wspieranie inicjatyw i projektów zewnętrznych zgodnych z celami Federacji.

  • 7
  1. W celu realizacji celów statutowych Federacja może prowadzić działalność gospodarczą zgodnie z obowiązującymi przepisami PKD w zakresie:
  • Pozyskiwanie drewna 20.Z
  • Wytwarzania gotowych posiłków i dań 85.Z
  • Drukowanie gazet 11.Z
  • Pozostałe drukowanie 12.Z
  • Działalność usługowa związana z przygotowaniem do druku13.Z
    Reprodukcja zapisanych nośników informacji 18.20.Z
  • Produkcja pozostałych mebli 09.Z
  • Produkcja gier i zabawek 40.Z
  • Sprzedaż hurtowa i detaliczna samochodów osobowych i furgonetek11.Z
  • Sprzedaż detaliczna wyrobów medycznych, włączając ortopedyczne prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach73.Z
  • Sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów prowadzona na straganach i targowiskach 47.89.Z
  • Sprzedaż detaliczna prowadzona poprzez domy wysyłkowej lub Internet91.Z
  • Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami99.Z
    Hotele i podobne obiekty zakwaterowania 55.10.Z
    Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania 55.20.Z
    Pozostałe zakwaterowanie 55.90.Z
  • Restauracje i inne stale placówki gastronomiczne10.A
  • Przygotowanie i dostarczenie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering) 21.Z
  • Pozostała usługowa działalność gastronomiczna29.Z
  • Przygotowanie i podawanie napojów 30.Z Wydawanie książek 58.13.Z
  • Wydawanie czasopism i pozostałych periodyków 14.Z
  • Pozostała działalność wydawnicza19.Z
  • Działalność wydawnicza w zakresie pozostałego oprogramowania 29.Z
  • Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych 11.Z
  • Działalność postprodukcyjna związana z filmami, nagraniami wideo i programami telewizyjnymi 12.Z
  • Działalność związana z dystrybucją filmów, nagrań i programów telewizyjnych 13.Z
  • Działalność związana z projekcją filmów 14.Z 
  • Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych 12.Z
  • Działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki 02.Z
  • Przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność 11.Z
  • Działalność portali internetowych 12.Z
  • Działalność agencji informacyjnych91.Z
  • Pozostała działalność usługowa w zakresie informacji, gdzie indziej nieklasyfikowana 99.Z
  • Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi 20.Z
    Działalność prawnicza 69.10.Z
    Działalność rachunkowo-księgowa; doradztwo podatkowe 69.20.Z
  • Stosunki między ludzkie (public realitons) i komunikacja21.Z
    Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania 70.22.Z
  • Badania i analizy związane z jakością żywności 20.A
    Pozostałe badania i analizy techniczne 71.20.B
    Badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych 72.20.Z
  • Działalność agencji reklamowych 11.Z
  • Pośrednictwo w sprzedaży czasu i miejsca na cele reklamowe w radiu i telewizji 12.Z
  • Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach drukowanych 12.B
  • Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (Internet) 12.C
  • Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w pozostałych mediach 12.D
  • Badanie rynku i opinii publicznej 20.Z
    Działalność w zakresie specjalistycznego projektowania 74.10.Z
  • Działalność fotograficzna 20.Z
    Działalność związana z tłumaczeniami 74.30.Z
    Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana 74.90.Z
  • Wynajem i dzierżawa samochodów osobowych i furgonetek11.Z
  • Wynajem i dzierżawa pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli12.Z
  • Wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń biurowych, włączając komputery 33.Z
    Dzierżawa własności intelektualnej i podobnych produktów, z wyłączeniem prac chronionych prawem autorskim 77.44.Z
    Działalność pośredników turystycznych 79.11.B
  • Działalność organizatorów turystyki 12.Z
  • Działalność w zakresie informacji turystycznej 90.B
  • Pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji, gdzieindziej nieklasyfikowana 90.Z
  • Niespecjalistyczne sprzątanie budynków i obiektów przemysłowych 21.Z
  • Pozostałe sprzątanie21.Z
    Działalność związana z administracyjną obsługą biura 82.11.Z
  • Wykonywanie fotokopii, przygotowanie dokumentów i pozostała specjalistyczna działalność wspomagająca prowadzenie biura 19.Z
    Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów 82.30.Z
  • Pozostała działalność wspomagająca prowadzenie działalności gospodarczej, gdzie indziej nieklasyfikowana99.Z
  • Kierowanie podstawowymi rodzajami działalności publicznej11.Z
  • Kierowanie w zakresie działalności związanej z ochroną zdrowia, edukacją, kulturą oraz pozostałymi usługami społecznymi, z wyłączeniem zabezpieczeń społecznych12.Z
  • Kierowanie w zakresie efektywnego gospodarowania13.Z.Z
  • Placówki wychowania przedszkolnego 85.10.Z
    Pozaszkolne formy edukacji , gdzie indziej nieklasyfikowane 859.B
    Działalność wspomagająca edukację 85.60.Z
  • Opieka dzienna nad dziećmi 88.91.Z
    Działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych 02.Z
  • Działalność obiektów kulturalnych04.Z
    Pozostała działalność związana ze sportem 93.19.Z
    Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna 93.29.Z
  • Działalność pozostałych organizacji członkowskich, gdzie indziej nieklasyfikowana90.Z
  • Naprawa i konserwacja sprzętu telekomunikacyjnego 12.Z
  • Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej 04.Z
    Pozostała działalność usługowa, gdzie indziej nieklasyfikowana 96.09.Z
  1. Federacja  może prowadzić odpłatną działalność statutową zgodnie z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  2. Cały dochód Stowarzyszenia, w tym dochód z działalności gospodarczej, przeznaczony jest wyłącznie na realizację celów statutowych.

 

 

ROZDZIAŁ III

 

CZŁONKOWIE - ICH PRAWA I OBOWIĄZKI

  • 8

Federacja składa się z członków zwyczajnych, wspierających oraz honorowych.

 

 

 

  • 9

 

Członkami zwyczajnymi mogą być organizacje pozarządowe i inne osoby prawne niedziałające dla osiągnięcia zysku, z terenu województwa warmińsko-mazurskiego działające na polu pomocy społecznej i ochrony zdrowia.

 

  • 10

Członkami wspierającymi mogą być - osoby fizyczne lub prawne nie zobowiązane do płacenia składek członkowskich, ale wspierające działalność federacji finansowo lub merytorycznie.

  • 11

 

Członkami honorowymi mogą być osoby prawne lub fizyczne szczególnie zasłużone dla realizacji celów federacji.

  • 12
  1. Warunkiem przystąpienia organizacji do Federacji jest podjęcie uchwały przez właściwy organ danej organizacji.
  2. Każda organizacja oddeleguje jednego przedstawiciela do reprezentowania organizacji w Federacji na okres jednej kadencji.
  • 13

 

  1. Nowych członków Federacji przyjmuje Zarząd.
  2. Przynależność członka Federacji ustaje na skutek:
    1. Pisemnej rezygnacji złożonej Zarządowi;
    2. Zaprzestania działalności lub utraty osobowości prawnej;
    3. Wykluczenia uchwałą Zarządu za nie wywiązywanie się z obowiązków i zobowiązań, oraz za działania podejmowane na szkodę Federacji.
  3. Od decyzji Zarządu o skreśleniu z listy członków przysługuje odwołanie do Zebrania Walnego Federacji w terminie 30 dni od otrzymania uchwały o skreśleniu.
  • 14

Członek zwyczajny ma prawo do:

  1. Czynnego i biernego prawa wyborczego do władz Federacji.
  2. Zgłaszania wniosków i postulatów dotyczących działalności Federacji.
  3. Uczestnictwa w walnym zebraniu i innych przedsięwzięciach wynikających z realizacji celów statutowych Federacji.
  • 15

 

Członek wspierający ma prawo:

  1. Uczestniczyć z głosem doradczym w zebraniach i pracach Federacji.
  2. Zgłaszać wnioski i postulaty dotyczące działalności Federacji.
  3. Korzystać z usług i urządzeń na zasadach określonych przez Zarząd.
  • 16

Członek honorowy ma prawo:

  1. Uczestnictwa w przedsięwzięciach Federacji;
  2. Korzystania z wiedzy i doświadczeń będących w dyspozycji Federacji;
  3. Swobodnego wypowiadania się w sprawach funkcjonowania oraz kształtowania jej programu.

 

  • 17

Członek zwyczajny jest zobowiązany:

  1. Przestrzegać postanowień statutu i uchwał władz Federa
  2. Aktywnie uczestniczyć w działalności Federacji.
  3. Regularnie opłacać składkę członkowską.
  • 18

 

Członek wspierający jest zobowiązany:

  1. Popierać cele i wspierać działalność Federacji.
  2. Wnosić zadeklarowane wsparcie finansowe, rzeczowe, organizacyjne w wysokości, w formie i na zasadach uzgodnionych z Zarządem drogą umowy.

 

  • 19

 

Członek honorowy jest zobowiązany:

  1. Przestrzegać postanowień Statutu i innych przepisów obowiązujących w Federacji;
  2. Wspierać działania Federacji;
  3. Dbać o dobre imię Federacji.

 

ROZDZIAŁ IV

 

WŁADZE FEDERACJI

 

  • 20

 

Władzami Federacji są:

  1. Walne Zebranie
  2. Zarząd
  3. Komisja Rewizyjna

 

  • 21

 

Kadencja władz Federacji trwa cztery lata.

  • 22

 

Członkami władz Federacji mogą być tylko upoważnieni przedstawiciele organizacji - członków zwyczajnych.

 

 

 

  • 23

 

Na walne zebranie każda organizacja oddelegowuje swojego przedstawiciela.

  • 24

Uchwały władz posiadają moc jeżeli zapadły zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby członków tych władz, z zastrzeżeniem zapisu § 26

  • 25

Na żądanie zwykłej większości członków władz, w indywidualnych sprawach można podejmować uchwały większością kwalifikowaną tj. 2/3 głosów.

 

 

  • 26

 

Jeżeli w pierwszym terminie w posiedzeniu Walnego Zebrania nie uczestniczy co najmniej połowa liczby członków, wówczas w drugim terminie posiedzenia uchwały mogą być podjęte zwykłą większością głosów oddanych przez obecnych członków. Drugi termin winien być podany w zawiadomieniu o posiedzeniu i nie może być wyznaczony wcześniej niż 30 minut po pierwszym terminie.

  • 27

Wybór  władz Federacji odbywa się w głosowaniu jawnym, chyba że zwykła większość członków zażąda głosowania tajnego.

 

  • 28

 

  1. W przypadku zmniejszenia się składu władz Federacji ze sprawowania swojej funkcji w trakcie trwania kadencji, skład tych władz uzupełniany jest spośród osób, które w trakcie walnego zebrania sprawozdawczo-wyborczego otrzymały w kolejności największą liczbę głosów.
  2. Jeżeli nie ma takich osób lub nie wyrażają zgody, można dokooptować inne osoby spośród członków Federacji. Osoby te powinny być zaakceptowane na najbliższym Walnym Zebraniu Federacji.
  3. Liczba dokooptowanych nie może przekraczać 50 % składu członków władz pochodzących zwyboru.

 

 

  • 29

 

skreślono.

 

  • 30

 

Walne Zebranie jest najwyższą władzą Federacji.

 

  • 31

 

Walne Zebranie może być zwyczajne lub nadzwyczajne.

 

  • 32

 

Walne  Zebranie zwołuje się nie rzadziej jak raz w roku.

 

  • 33

 

O terminie miejscu i porządku Walnego Zebrania Zarząd powiadamia członków na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, co najmniej 14 dni przed terminem

 

  • 34

 

Nadzwyczajne Walne Zebranie Zarząd może zwoływać z własnej inicjatywy, na żądanie Komisji Rewizyjnej lub na żądanie 1/2 liczby członków wyrażone na piśmie wraz z proponowanym porządkiem zebrania, o czym powiadamia członków w terminie 14 dni przed zebraniem.

 

  • 35

 

Nadzwyczajne Walne Zebranie obraduje wyłącznie nad sprawami do których zostało zwołane.

  • 36

Do kompetencji Walnego Zebrania należy:

  1. Uchwalanie zmian w statucie.
  2. Ustalanie regulaminu obrad Walnego Zebrani
  3. Uchwalanie kierunków i programów działania Federacji.
  4. Wybór Prezesa, Zarządu i Komisji Rewizyjnej w liczbie przez siebie ustalonej na daną kadencję.
  5. Ocena działania Zarządu i udzielanie mu absolutorium na wniosek Komisji Rewizyjnej.
  6. Zatwierdzanie sprawozdań Zarządu z działalności Federacji z minionej kadencji.
  7. Zatwierdzanie bilansów z finansowej działalności Federacji.
  8. Ocena pracy Komisji Rewizyjnej.
  9. Rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu w sprawach członkowskich.
  10. Ustanawianie wysokości składki członkowskiej na każdy rok.
  11. Rozwiązanie Federacji.

 

 

 

 

 

 

 

ZARZĄD

 

  • 37

 

Zarząd składa się od 5 do 9 osób w tym z prezesa, dwóch wiceprezesów, skarbnika  i sekretarza.

 

  • 38

 

Na pierwszym posiedzeniu Zarząd ze swojego składu wybiera osoby funkcyjne poza prezesem.

O ukonstytuowaniu się Zarządu prezes powiadamia członków federacji.

 

  • 39

 

Posiedzenia Zarządu odbywają się nie rzadziej niż 4 razy do roku.

  • 40

Członek Zarządu oraz członek jego rodziny nie może zasiadać w składzie Komisji Rewizyjnej.

 

  • 41

Do kompetencji Zarządu należy:

  1. Reprezentowanie Federacji na zewnątrz.
  2. Kierowanie działalnością Federacji pomiędzy Walnymi Zebraniami.
  3. Uchwalanie planów pracy oraz sposobów realizacji uchwał Walnego Zebrania.
  4. Ustalanie planów dochodów i kosztów federacji.
  5. Zarządzanie majątkiem federacji.
  6. Podejmowanie decyzji w sprawie członkostwa.
  7. Zwoływanie Walnego Zebrania i Nadzwyczajnego Walnego Zebrania.
  8. Przedkładanie sprawozdań z działalności federacji Walnemu Zebraniu.
  9. Rozstrzyganie sporów pomiędzy członkami Federacji, powstałych na tle działalności Federacji.
  10. Uchwalanie regulaminów nie zastrzeżonych dla Walnego Zebrania.
  11. Podejmowanie innych działań nie przypisanych do kompetencji Walnego Zebrania.

 

 

  • 42

 

Do realizacji zadań statutowych federacji Zarząd może:

  1. utworzyć biuro federacji i określić jego kompetencje;
  2. powołać dyrektora biura i określić jego kompetencje
  3. powoływać komisje, zespoły robocze itp.

 

  • 43

 

Do realizacji zadań statutowych federacji mogą być zatrudniani pracownicy.

 

 

KOMISJA REWIZYJNA

 

  • 44

 

Komisja Rewizyjna jest organem kontroli wewnętrznej federacji, wybranym przez Walne Zebranie, składa się z 3 do 5 osób.

  • 45

 

Członkowie Komisji Rewizyjnej mogą uczestniczyć w zebraniach zarządu z głosem doradczym.

 

 

  • 46

 

Członek Komisji Rewizyjnej  oraz członkowie jego rodziny nie mogą zasiadać w składzie Zarządu.

 

  • 47

 

Komisja Rewizyjna działa na podstawie własnego regulaminu, który zatwierdza Walne Zebranie Federacji.

 

  • 48

 

Komisja Rewizyjna na swym pierwszym zebraniu wybiera ze swego grona przewodniczącego i wiceprzewodniczącego.

 

  • 49

 

Posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż jeden raz w roku.

 

  • 50

Do kompetencji Komisji Rewizyjnej  należy:

  1. Kontrolowanie całokształtu działalności Federacji.
  2. Przedstawianie Zarządowi Federacji uwag i wniosków wynikających z oceny działalności statutowej i finansowej.
  3. Składanie sprawozdań na Walnym Zebraniu i zgłaszanie wniosków o udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi.
  4. Zwoływanie Nadzwyczajnego Walnego Zebrania.

 

 

 

 

 

 

 

ROZDZIAŁ V

 

MAJĄTEK FEDERACJI

 

  • 51

 

Majątek federacji stanowią nieruchomości, ruchomości i fundusze.

 

 

  • 52

 

 

Na przychody federacji składają się:

  1. Składki członkowskie.
  2. Wpłaty członków wspierających.
  3. Dotacje celowe osób prawnych krajowych i zagranicznych na realizację określonych przedsięwzięć.
  4. Darowizny gotówkowe i rzeczowe od osób fizycznych i prawnych krajowych i zagranicznych.
  5. Dochody z użytkowania majątku trwałego i ruchomego.
  6. Spadki i darowizny.
  7. Kontrakty na realizację zadań zleconych przez administrację publiczną.
  8. Dochody z działalności gospodarczej prowadzonej przez Federację.
  9. Inne wpływy prawem nie zabronione.

 

  • 53

 

Rokiem obrachunkowym i sprawozdawczym Federacji jest rok kalendarzowy.

 

  • 54

 

  1. Zasady gospodarki finansowej określa Zarząd Federacji,
  2. Członkowie władz Federacji mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji zwrot uzasadnionych kosztów lub diet w wysokości nie wyższej, niż określone  w art. 8 pkt 8 ustawy z dnia 3 marca 2000 roku o wynagrodzeniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi.
  3. Szczegółowe zasady (ustalenie wysokości i wskazanie osób) określa Zarząd.

 

 

  • 55

 

skreślono

  • 56
  1. Majątek Federacji może być użyty wyłącznie do celów statutowych federacji.
  2. Majątkiem Federacji zarządza Zarząd Federacji.
  3. Zobowiązania majątkowe i oświadczenia woli wymagają dla swojej ważności podpisów 2 osób spośród Zarządu, w tym prezesa lub wiceprezesa lub osoby upoważnionej przez Zarząd.
  4. Ważność innych pism wymaga podpisu prezesa lub wiceprezesa lub osoby przez nie upoważnionej.

 

ROZDZIAŁ VI

 

  • 57

 

Zmiany w statucie Federacji uchwala Walne Zebranie większością kwalifikowaną 2/3 głosów, obecnych na Walnym Zebraniu zgodnie z § 26

 

 

  • 58

 

Uchwałę o rozwiązaniu Federacji podejmuje Walne Zebranie kwalifikowaną większością   2/3 głosów obecnych na Walnym Zebraniu zgodnie z § 26.

 

 

 

  • 59

 

  1. Rozwiązanie Federacji następuje w sytuacji, gdy:
  • dalsza działalność prowadziłaby do jej niewypłacalności,
  • majątek Federacji nie wystarcza na pokrycie jej zobowiązań,
  • na wniosek członków Federacji
  1. W razie podjęcia uchwały o rozwiązaniu Federacji, Zebranie Walne wyznacza komisję likwidacyjną i postanawia o przeznaczeniu majątku federacji.

 

Statut z dnia 20 czerwca 2024 r.