„THE GAP – Sieciowanie bez luk na Warmii i Mazurach”
ZAPRASZAMY SIECI BRANŻOWE I CIAŁA DIALOGU Z WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO – MAZURSKIEGO DO UDZIAŁU W PROJEKCIE ROZWOJOWYM
Projekt pt. „THE GAP – Sieciowanie bez luk na Warmii i Mazurach” jest realizowany w okresie 01.01.2024 r. do 31.07.2024 r. przez Federację FOSa wraz z partnerem Społeczną Radą Seniorów Warmii i Mazur.
„THE GAP – Sieciowanie bez luk na Warmii i Mazurach” to projekt skierowany do przedstawicieli organizacji pozarządowych – członków i członkiń branżowych sieci współpracy i ciał dialogu . Jego głównym celem jest wsparcie społeczeństwa obywatelskiego Warmii i Mazur w budowaniu wytrzymałości wobec pogarszających się warunków do efektywnego działania a także wsparcie w rozwoju organizacyjnym i operacyjnym co najmniej 80 społeczników i 4 sieci, w okresie od 1 stycznia do 31 lipca 2024 roku.
Korzyści wynikające z projektu
- wzmocnienie kompetencji 40 działaczy społecznych do uczestnictwa w ciałach dialogu;
- pobudzenie sieci, danie im poczucia sprawczości;
- wzmocnienie kompetencji społeczników w zakresie asertywności i komunikacji interpersonalnej, odpowiedzialności demokratycznej, transparentności i otwartego zarządzania w organizacji, kompetencji własnych liderów, doradztwa psychologicznego, prawnego, finansowego i innego (wedle zgłaszanych potrzeb);
- zainicjowanie wymiany dobrych praktyk w prowadzeniu dyskursu z politykami, radzeniu sobie z dyskryminacją i złym traktowaniem NGO.
JAKA JEST OFERTA PROJEKTOWA?
Szkolenia – w ramach oferty odbędzie się 6 jednodniowych (6 godzin) szkoleń. W większości będą odbywały się w Olsztynie. Na każdym szkoleniu, ze względu na uczestnictwo osób z terenu województwa przewidziano poczęstunek oraz zwrot kosztów podróży dla uczestników.
Szkolenia obejmą tematy niezbędne do efektywnego wpływania na działania władz lokalnych:
- asertywność i komunikacja interpersonalna w duchu NVC, szczególnie w obszarze odpowiedzialności demokratycznej, transparentności i otwartego zarządzania;
- vademecum efektywnego debatowania: moderacja, podział głosów i inne zasady efektywnej dyskusji;
- kompetencje niezbędne do uczestnictwa w ciałach dialogu, w szczególności inicjowanie i udział w konsultacjach społecznych i współtworzeniu prawa;
- stres, przemoc, wypalenie, nadużycia – jak zbudować wytrzymałość lidera i członków organizacji wobec pogarszających się warunków efektywnego działania;
- finanse w organizacji – z jakich środków realizować działania, kiedy nie ma dotacji z gminy;
- rozwój sieci branżowych – plan działania sieci, planowanie strategiczne w kontekście wpływu na polityki publiczne;
Szkolenia poprowadzą specjaliści w wybranych tematach. Będą to spotkania warsztatowe, wykorzystujące techniki aktywnego uczestnictwa.
Doradztwo indywidualne – bezpośrednie doradztwo w zakresie zbieżnym z tematyką szkoleń i potrzeb organizacji, tj. asertywność i komunikacja interpersonalna, odpowiedzialność demokratyczna, transparentność i otwarte zarządzanie w organizacji, kompetencje własne liderów, członków ciał dialogu, doradztwo psychologiczne, prawne, finansowe i inne wg. zgłaszanych potrzeb, pomoc w opiniowaniu projektów dokumentów lokalnych i regionalnych takich jak uchwały rady gmin, czy programy branżowe a także przygotowywanie wspólnych stanowisk np. do projektów ustaw.
Regionalne Forum Sieciujące (termin Forum: 21 marca 2024r.)
Obejmie ono tematy:
- jakie przestrzenie i potrzeby działania niosą ze sobą nadchodzące wybory samorządowe,
- jak budować wytrzymałość organizacji wobec pogarszających się warunków do efektywnego działania w kontekście „shrinking spaces”,
- sieć – kolektyw wpływu na lokalne i regionalne polityki społeczne,
- jak skutecznie zachęcać organizacje pozarządowe do uczestniczenia w strukturze dialogu z władzą na różnych szczeblach?
Częścią forum będzie sieciowa wymiana dobrych praktyk w prowadzeniu dyskursu z politykami, radzeniu sobie z dyskryminacją i złym traktowaniem NGO oraz debata przedwyborcza z kandydatami na radnych do Sejmiku Województwa.
JAK SIĘ ZAPISAĆ
Zainteresowani przedstawiciele branżowych sieci współpracy oraz ciał dialogu mogą zgłaszać się do udziału w projekcie z pomocą formularza zgłoszeniowego on-line:
Zapisy do udziału w projekcie zbieramy do 23 lutego.2024 r.
Liczba miejsc jest ograniczona. Wsparciem zostaną objęte 4 sieci wybrane w procesie rekrutacji. O wynikach rekrutacji poinformujemy drogą mailową do dnia 29 lutego 2024r.
Zapisy na pojedyncze szkolenia będą prowadzone sukcesywnie najpóźniej na 2 tygodnie przed wyznaczoną datą. Zapisy odbywać się będą wyłącznie on-line za pomocą formularza udostępnianego przy opisie każdego szkolenia.
Projekt jest sfinansowany ze środków współfinansowany przez Unię Europejską i Transatlantic Foundation
Kwota dofinansowania: 24 910 Euro.
Koordynator projektu: Natalia Preilowska n.preilowska@federacjafosa.pl
telefon kontaktowy: 89 523-60-92, 503 466 700